Når perfomance begynder at falde, er det en god ide at foretage en ændring i dine annoncer. Du kan enten vælge at lave nye annoncetekster til det eksisterende indhold eller skifte hele annoncen ud med en ny, hvor du bruger nye kreativer og tekster.
Vi har samlet nogle af de mest stillede spørgsmål omkring LinkedIn, så du hurtigt kan få et overblik over LinkedIn som annonceringsplatform.
En god tommelfingerregel er at målrette din annoncering mod mindst 300.000 LinkedIn-medlemmer, men sigt gerne efter 500.000 eller mere, hvis dette er muligt. Det er altid en god idé at tænke i en så bred målgruppe som muligt til at starte med og så efterfølgende bruge Campaign Manager-værktøjerne til at identificere de målgruppesegmenter, som har engageret sig mest med dit indhold. Derefter kan du fokusere på at målrette dine annoncer til netop disse segmenter.
Der er flere ting, som du kan prøve af. Revurder det visuelle indhold i annoncen. Fanger det brugernes opmærksomhed? Derudover skal du spørge dig selv, om budskabet i din annonce matcher din målgruppes interesse. Er annoncen relevant for netop dem? Hvis du mener, at annoncen matcher din målgruppes interesse, er det en god ide at revurdere, om budskabet står klart nok. Prøv at skriv de vigtigste punkter ned, som annoncen skal kredse om, og formuler derefter korte sætninger på ny, hvor budskabet står mere klart.
Svaret er nej. Du konkurrerer kun mod andre annoncører, som målretter deres annoncering til samme målgrupper. Det er dog vigtigt at være opmærksom på, at hvis du har mere end én virksomhedskonto, kan annoncerne i de forskellige godt konkurrere mod hinanden.
Valg af sprog er afgørende for, hvem kampagnen bliver målrettet imod. Hvis du vælger dansk, vil du kun målrette brugere, der har valgt deres sprogindstilling på LinkedIn til at være dansk, hvilket kun gælder cirka 50% af de danske brugere. Vores anbefaling er derfor, at du vælger engelsk som sprog i kampagnen.
Copyright © LinkedIn Annoncering 2023. All rights reserved.
En del af Obsidian Digital